Life hacki dla nauczycieli online

Cyfryzacja edukacji była już w toku jeszcze przed wydarzeniami tego roku, w którym coraz więcej zajęć odbywało się przez Internet lub w scenariuszach mieszanych. Przejście to niesie ze sobą ogromne możliwości dla innowacji, ale na pewno nie jest pozbawione wyzwań! Czasami psuje nam się wybór z mnóstwem cyfrowych narzędzi i platform oraz aplikacji z "dzwonkami i gwizdkami", więc jest wiele do powiedzenia, by cofnąć się o krok i skupić na tym, co ważne. W tym wpisie chciałbym podzielić się kilkoma "życiowymi hakami", których nauczyłem się jako nauczyciel online i które, mam nadzieję, pomogą uprościć i uczynić wasze cyfrowe życie nauczyciela bardziej efektywnym...

Dzieci uwielbiają historie! Historie przemawiają do ich żywego zmysłu wyobraźni i apetytu na fantazję. Pomagają dzieciom zrozumieć i zaakceptować ich własne uczucia, są nośnikiem wiedzy o wartościach i innych kulturach. A z perspektywy językowej są bogatym źródłem słownictwa i struktur w kontekście i dają możliwość zarówno poważnej, jak i przyjemnej nauki dla naszych uczniów.

W tym wpisie na blogu zastanowimy się nad 10 działaniami gotowymi do wykorzystania w klasie obok opowieści w klasie. Są one podzielone na trzy części: przed lekturą, podczas czytania i po lekturze.

W związku z tym, że Departament Kształcenia Nauczycieli Pearson w Hiszpanii i Portugalii przeprowadził w tym roku wiele sesji dla uczniów szkół podstawowych (i wiele innych!), celem tego tygodnia jest podzielenie się pięcioma praktycznymi pomysłami, które analizowaliśmy. Zajęcia te bawią i angażują ich serce, a także obejmują praktykę językową, której nasi uczniowie potrzebują, aby robić postępy.

1) Zaśpiewaj piosenkę powitalną

Piosenki to świetny sposób na naukę języka angielskiego i na szczęście dla nas większość uczniów w wieku podstawowym jest zbyt szczęśliwa, by śpiewać. Często używamy piosenek jako sposobu na kontekstualizację punktu gramatycznego lub jakiegoś słownictwa - chwytliwa piosenka pomoże w tym kijku. Ale co z rozpoczęciem lekcji od piosenki powitalnej? Jest to świetny sposób na stworzenie pozytywnego klimatu do nauki oraz uspokojenie i skupienie naszych uczniów. Oto przykład piosenki powitalnej:

Nauczanie uczniów szkół podstawowych może być satysfakcjonujące i czasami trudne. Entuzjazm i energia mogą być niezwykle satysfakcjonujące i pomóc nam zaangażować się jako nauczycielom. Aby osiągnąć sukces, często słyszymy o udzielaniu wsparcia, aby pomóc naszym uczniom osiągnąć sukces. Wsparcie może obejmować wiele różnych aspektów rozwoju społecznego i emocjonalnego naszych uczniów, ich uczenia się poznawczego i potrzeb językowych. W przeciwieństwie do dorosłych, którzy mają doświadczenie, z którego możemy czerpać, by tworzyć więzi i sprzyjać nauce, kiedy pracujemy z naszymi uczniami w szkole podstawowej i średniej, często jesteśmy odpowiedzialni za wprowadzenie uczniów do nowych informacji po raz pierwszy. Kiedy tak się dzieje, wsparcie, które najlepiej sprawdza się w osiągnięciu sukcesu, nazywane jest rusztowaniem. Rusztowania pomagają nam prezentować nowe pomysły i koncepcje, jednocześnie zapewniając uczniom narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu.

Jednak co to jest rusztowanie i co to tak naprawdę oznacza? Kiedy pomyślisz o tym, jak po raz pierwszy nauczyłeś się czegoś robić, możesz zorientować się, czym jest rusztowanie.

Żadna z dwojga ludzi nie ma takiego samego doświadczenia w nauczaniu języka angielskiego. Moja własna historia obejmuje głównie nauczanie sektora prywatnego dla dorosłych i nastolatków (więc to stanowisko może nie odzwierciedlać dokładnie Twojej sytuacji). Ale niezależnie od kontekstu, w którym uczysz, wielu z nas, i to niewątpliwie dotyczy każdego zawodu, może dojść do momentu, w którym zadamy sobie pytanie, dlaczego to robimy, a może zapomnimy, po co w ogóle w to wchodzimy.

Dla native speakerów jest dodana kwestia "I'm JUST an English teacher" (jestem tylko nauczycielem języka angielskiego), z którą trzeba się zmierzyć, jak również w: Nauczam po prostu czegoś, czego nie musiałem się naprawdę uczyć samemu, czy też wybieram najłatwiejszą opcję? Czy nie powinienem być bardziej "go-getter" w świecie coraz bardziej "go-getting". Założę się, że ta myśl przeszła przez umysły wielu z was. Być może, jeśli jesteś NNS (non-native speaker) z angielskiego nie miałeś to samo uczucie, a rzeczy wymienione poniżej są nieco bardziej oczywiste dla Ciebie. Jeśli tak, to krzyczcie i krzyczcie o nich! Zróbcie zamieszanie z powodu waszego zawodu! I niech twoi koledzy podniecają się na punkcie swojej pracy! Bo jest wiele rzeczy, które można pokochać w byciu "tylko" nauczycielem angielskiego.

Duchy, czarownice, czarne koty, nawiedzone domy... Pomimo przerażającego smaku tych terminów, zawsze lubiłam Halloween: 31 października, najstraszniejszy dzień w roku, jak to się mówi. Jako nauczyciele, wielu z nas świętuje to jesienne święto, dekorując swoje klasy pajęczynami, szkieletami, nietoperzami itp. oraz prosząc uczniów o przebranie się za duchy, czarownice lub wilkołaki.

Rozmawialiśmy już o niektórych zajęciach w Halloween, które Twoi uczniowie z klasy podstawowej pokochają, ale jest też mnóstwo zajęć dla nastolatków. Po prostu wpisz "Zajęcia dla nastolatków na Halloween" w swojej przeglądarce internetowej, a będziesz wiedział, o czym mówię. Czy to tylko kolejny wpis na blogu z kompilacją linków? Nie, nie jest. Znajdziesz tu praktyczne pomysły na nauczanie, które wymagają niewiele czasu na przygotowanie.

Musisz uwierzyć w magię, aby ją odnaleźć, Roald Dahl.

Roald Dahl był bez wątpienia jednym z najbardziej magicznych pisarzy dziecięcych pracujących w dwudziestym wieku. Dziś jego magia wciąż inspiruje naszą kulturę popularną, a jego opowieści zostały przetłumaczone na wiele języków i zaadaptowane do kinowych hitów. Nasi studenci języka angielskiego mogą również doświadczyć magii Dahla za pośrednictwem Pearson English Readers.

Roald Dahl urodził się 100 lat temu w Llandaff w Walii 13 września i w tym roku obchodzi stulecie swojego życia. Jego kariera pisarska rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych od opowiadań i artykułów w czasopismach dla dorosłych. Pierwszym przedsięwzięciem Roalda Dahla w dziedzinie fikcji dziecięcej było krótkie opowiadanie Gremlins, które napisał dla Walta Disneya w 1942 roku. Gremlins nie odniósł sukcesu, więc wrócił do pisania dla dorosłych, produkując najlepiej sprzedającą się kolekcję opowiadań Ktoś taki jak ty w 1953 roku.

Nauczanie języka angielskiego nastolatków może być frustrujące i spełniające w równej mierze. Mogą być pełni energii i pomysłów, które dodają klasie prawdziwego szumu, ale mogą też być ponurzy, samoświadomi, niechętni do wspólnej pracy i trudni do zaangażowania. Jeśli jednak podejdziesz do lekcji z nastolatkami z odpowiednimi pomysłami, materiałami i sztuczkami, nie ma powodu, dla którego nie miałyby one odnieść wielkiego sukcesu.

Oto nasza lista niezbędnych umiejętności dydaktycznych do pracy z nastolatkami:

Projekty grupowe występują we wszystkich kształtach i rozmiarach i dobrze współpracują z nastolatkami. Zwiększają one motywację, promują autonomię uczących się, mają jasne, osiągalne cele, angażują wszystkie cztery umiejętności językowe i mogą być zarządzane w sposób, który pozwala wszystkim w grupie przyjąć rolę, która jest dla nich najbardziej odpowiednia. Są one również mile widzianą przerwą od rutyny i mogą być prowadzone w kilku klasach, a każda z nich ma przydzieloną część każdej lekcji. Wiele przykładów pracy nad projektem można znaleźć tutaj i tutaj. Kontynuuj czytanie →

Autor

Michał Skowron

Redakcja ambient.com.pl