Media społecznościowe: poza Twitterem i Facebookiem

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Jeśli mieszkasz w Wielkiej Brytanii, można by wybaczyć Ci myślenie, że media społecznościowe zaczynają się i kończą na Facebooku i Twitterze. Nawet gdy nie jesteśmy online, te kanały mediów społecznościowych wdzierają się do naszego codziennego życia. Czy to hashtagi w programach telewizyjnych lub znaki "Znajdź nas na Facebooku" na reklamach, nie można od nich uciec.

Na całym świecie, te giganty mediów społecznościowych z pewnością mają ogromny zasięg, ale nie zapominaj, że wiele krajów i regionów ma swoje własne lokalne kanały mediów społecznościowych, a te również mają dużą liczbę zwolenników - w rzeczywistości, przewyższając Facebook w niektórych obszarach.

Jeden profil w mediach społecznościowych czy dwa?

Jeśli rozszerzasz swoją działalność na rynki zagraniczne, Twoja lokalna strategia marketingu online musi obejmować media społecznościowe. Jeśli regiony, w których działasz, są nadal zdominowane przez Facebooka, Twittera i LinkedIn, powinieneś zastanowić się, czy używać jednego profilu firmy/marki dla wszystkich krajów, czy też założyć indywidualne strony dla każdego z nich.

Korzystanie z jednego dla wszystkich ma swoje ograniczenia. Po pierwsze, musisz upewnić się, że Twoje treści przemawiają do całego rynku; zbyt skoncentrowany na Wielkiej Brytanii widok zrazi użytkowników w innych krajach i odwrotnie. Będziesz także musiał polegać na wbudowanych narzędziach tłumaczących, które pozwalają użytkownikom tłumaczyć aktualizacje mediów społecznościowych na ich ojczysty język. Jak wiemy, może to być problematyczne, ponieważ dosłowne tłumaczenia nie zawsze są skuteczne. Alternatywnie, jeśli potrzebujesz dwujęzycznej obecności w mediach społecznościowych, możesz zapewnić własne tłumaczenia. Ale to może prowadzić do zamieszania dla twoich odbiorców we wszystkich regionach. Konieczność uwzględnienia tych kwestii przy tworzeniu "międzynarodowych" aktualizacji mediów społecznościowych sprawia, że posty są bardzo suche i bezosobowe; jest to przeciwieństwo tego, co powinieneś próbować osiągnąć w mediach społecznościowych, a zatem zaangażowanie publiczne prawdopodobnie ucierpi.

Alternatywą jest posiadanie unikalnych profili mediów społecznościowych dla każdego kraju lub regionu, w którym działasz. Jest to zdecydowanie opcja, którą byśmy polecili, pozwalająca na skierowanie aktualizacji mediów społecznościowych do bardziej specyficznej grupy odbiorców przy użyciu wszystkich narzędzi lokalizacyjnych, które są do dyspozycji. Musisz zdecydować, jak tym zarządzać; czy Twoje media społecznościowe są scentralizowane (z zespołem marketingowym lub menedżerem społeczności generującym treści dla wszystkich profili), czy jest to zarządzane na poziomie lokalnym.

To nie wszystko o Facebooku ...

Oprócz lokalnej obecności na głównych globalnych stronach mediów społecznościowych, może być również konieczne stworzenie profili na lokalnych kanałach mediów społecznościowych. Jeśli chcesz rozpocząć działalność w Chinach, możesz zrezygnować z chińskiej strony na Facebooku, ponieważ zagraniczne strony mediów społecznościowych są zakazane! Zamiast tego, należy szukać na Qzone, Sina Weibo lub Renren.

Oto pięć najlepszych alternatyw dla zdominowanych przez USA platform społecznościowych:

  1. QZone: Największy chiński kanał społecznościowy ma ponad 645 milionów zarejestrowanych użytkowników i jest własnością Tencent, chińskiego portalu usług internetowych.
  2. VK (dawniej Vkontakte): Z ponad 239 milionami zarejestrowanych użytkowników VK jest najpopularniejszą stroną w Europie Wschodniej, szczególnie w Rosji, Białorusi, Kazachstanie, Uzbekistanie i na Ukrainie.
  3. Odnoklassniki: Kolejna popularna strona w języku rosyjskim, Odnoklassniki ma ponad 200 milionów zarejestrowanych użytkowników z młodszą demografią niż inne platformy.
  4. Badoo: Z 200 milionami zarejestrowanych użytkowników Badoo jest przede wszystkim zaprojektowany jako strona do poznawania nowych ludzi. Jest popularny w Ameryce Łacińskiej, Hiszpanii, Włoszech i Francji.
  5. Xing: Dla tych, którzy szukają doświadczenia LinkedIn, Xing twierdzi, że baza użytkowników wynosi 7,9 miliona i zajmuje16 miejsce na liście Alexa Top Sites: Social Networking. Doskonały do rekrutacji nowego zespołu, szczególnie w krajach niemieckojęzycznych.

Aby dowiedzieć się więcej o portalach społecznościowych w innych częściach świata, spójrz na nasz post 10 globalnych sieci społecznościowych, o których mogłeś nigdy nie słyszeć. Przy wyborze najlepszej platformy społecznościowej dla Twojego rozwijającego się biznesu, wiedza lokalna jest niezbędna. Jeśli chcesz porozmawiać z członkiem naszego zespołu o swoich specyficznych wymaganiach, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu + 44 (0) 1926 335 681 lub napisz na adres info@comtectranslations.com.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Autor

Magdalena Owczarek

Redakcja ambient.com.pl